Kontakt

Cukrářské studio Bonté

Eva Bačovská

Provozovna: Kučerov 21, 682 01 Vyškov

IČO: 22507167

734 836 674

cukrstudiobonte@gmail.com

Cukrářské studio Bonté


Pracovní doba dle objednávek

OBCHODNÍ PODMÍNKY KE KUPNÍ SMLOUVĚ

I.
Úvodní ustanovení

  1. Tyto Obchodní podmínky obecně upravují vztah mezi kupujícím a prodávajícím (společně dále také jako "smluvní strany") z uzavřené kupní smlouvy (dále také jako "Smlouva"nebo"kupní smlouva"). Tyto podmínky upravují ve smyslu § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění (dále také jako "občanský zákoník"), vztah mezi kupujícím a prodávajícím v rozsahu, v němž není upraven Smlouvou, jsou nedílnou součástí Smlouvy a blíže specifikují práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím.

  2. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

  3. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat v celém rozsahu. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

II.
Vznik Smlouvy

  1. Vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká uzavřením Smlouvy. Smlouva je uzavřena podpisem písemného vyhotovení oběma smluvními stranami a stává se tímto platnou a účinnou.

  2. Kupující bere na vědomí, že písemnou formou se rozumí i uzavření smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (prostřednictvím e-mailové schránky aj.). Kupující výslovně souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení aj.) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

III.
Odměna

  1. Za sjednané zboží náleží prodávajícímu odměna.

  2. Smluvní odměna prodávajícího, sjednaná ve smlouvě, je uvedena včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění.

  3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

  4. Pokud není v kupní smlouvě sjednáno jinak, odměnu je kupující povinen zaplatit následovně:

    1. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu zálohu na kupní cenu v dohodnuté výši dále jako "záloha") v okamžiku uzavření kupní smlouvy, nejpozději do 5 dnů ode dne uzavření Smlouvy.

    2. Zbytek sjednané odměny, tj. kupní cenu sníženou o zálohu, (dále jako "doplatek odměny") je kupující povinen prodávajícímu zaplatit při převzetí zboží, nejpozději do 5 dnů ode dne převzetí zboží.

  5. Odměnu může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

    1. v hotovosti

    2. bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. ú. …………… vedený u ………………, a.s. dále jen "účet prodávajícího").

  6. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit odměnu za zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby, byl-li variabilní symbol sdělen stranou prodávající. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit odměnu za zboží splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

  7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení zálohy a doplatku odměny. Zálohovou fakturu a fakturu za doplatek odměny zašle prodávající v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího či dodá originál dokladu společně se zbožím.

IV.
Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy

  1. V případě, že jsou klientovi, který je fyzickou osobu, poskytovány právní služby mimo jeho podnikatelskou činnost nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále také jako "spotřebitel"), je prodávající povinen sdělit takovému kupujícímu informace mj. ohledně jeho práva na odstoupení od smlouvy a jeho práv z vadného plnění v souladu s občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále také jako "zákon o ochraně spotřebitele").

  2. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 písm.. d-e) občanského zákoníku, nelze odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby.

  3. Vzhledem k povaze kupní smlouvy, kdy předmětem kupní smlouvy jsou cukrářské výrobky, které se řadí mezi zboží podléhající rychlé zkáze, popř. které se řadí mezi zboží vyrobené podle požadavků spotřebitele, nelze od uzavřené kupní smlouvy odstoupit.

V.
Dodání zboží

  1. Způsob dodání zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak.

  2. Zboží je kupujícímu dodáno:

    1. osobním odběrem v provozovně prodávajícího na adrese Kučerov 21, 682 01 Vyškov, nebo;

    2. na adresu určenou kupujícím ve Smlouvě.

  3. Kupující je povinen zboží převzít v místě a čase určeném dle Smlouvy.

  4. V případě, že kupující nepřevezme zboží v dohodnutý čas na dohodnuté adrese, je prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy prodávajícím dle tohoto článku, náleží prodávajícímu zaplacená záloha z titulu smluvní pokuty.

  5. Prodávající má v případě odstoupení od smlouvy právo požadovat vůči kupujícímu vynaložené náklady, které mu vznikly v souvislosti s úschovou zboží a následně jeho prodejem.

  6. Převzetím zboží nabývá kupující ke zboží vlastnické právo. Nebezpečí škody na zboží přechází okamžikem převzetím zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu se Smlouvou tak neučinil.

  7. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem než bylo uvedeno ve Smlouvě, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

  8. Při převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat zboží a v případě jakýchkoliv vad toto neprodleně oznámit prodávajícímu.

VI.
Spotřebitelova práva z vadného plnění (reklamace)

  1. Ustanovení tohoto článku se použijí pouze ve vztahu ke kupujícímu, který je spotřebitelem.

  2. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění (reklamace) se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy zejména příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a ve vztahu ke kupujícímu, který je spotřebitelem, mj. i zákonem o ochraně spotřebitele.

  3. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

    1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, zboží odpovídá ujednanému popisu, množství, jakosti, popřípadě i jiným ujednaným vlastnostem;

    2. zboží odpovídá jakostí a provedením smluvenému vzorku nebo smluvené předloze, s přihlédnutím k jedinečnému uměleckému stylu prodávajícího, jakožto cukráře a dále s přihlédnutím k technologickým možnostem použitého materiálu;

    3. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. Kupující bere na vědomí, že zboží je nutné skladovat v teplotě do 5° C a musí se spotřebovat do 48 hodin od převzetí. Kupující bere dále na vědomí, že zboží může obsahovat párátka, špejle či modelovací drátky.

  4. Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí. Vada musí být kupujícím vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit.

  5. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje.

  6. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.

  7. Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.

  8. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

  9. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující zboží koupil. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady.

  10. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud

    1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. VI. odst. 9 těchto podmínek

    2. se vada projeví opakovaně,

    3. je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

    4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

  11. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které kupující obdržel.

  12. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

  13. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží.

  14. Dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.

  15. Kupující oznámí vady písemně na adrese Kučerov 21, 682 01 Vyškov nebo prostřednictvím e-mailové schránky na cukrstudiobonte@gmail.com. Kupující je povinen učinit veškerá nutná opatření k tomu, aby vada mohla být přezkoumána. Kupující je povinen prokazatelným způsobem doložit, kdy uzavřel s prodávajícím smlouvu a obsah smlouvy. Kupující bere na vědomí, že nejvhodnějším způsobem k prokázání skutečností uvedených v předchozí větě je předložení Smlouvy či faktury.

VII.
Práva z vadného plnění (reklamace)

  1. Ustanovení tohoto článku se použijí ve vztahu ke kupujícímu, který není spotřebitelem.

  2. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady.

  3. Vada musí být kupujícím vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do 2 dnů ode dne převzetí zboží.

  4. Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

  5. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

  6. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který kupující zboží koupil.

  7. Kupující může požadovat přiměřenou slevu, pokud prodávající vadu odmítl odstranit. Kupující může odstoupit od smlouvy, pokud je vada podstatným porušením smlouvy.

  8. Ustanovení článku VI odst. 6, odst. 11 a odst. 15 se použijí obdobně.

VIII.
Závěrečná ustanovení

  1. Klient uzavřením smlouvy bere na vědomí, že prodávající zpracovává při realizaci smlouvy a k dalším účelům osobní údaje kupujícího v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v účinném znění, nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále také jako "nařízení GDPR"), a dalšími právními předpisy. Klient bere na vědomí a potvrzuje, že prodávající svou informační povinnost vůči klientovi ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů klienta splnil.

  2. Správcem osobních údaje je prodávající. Prodávající v rámci Smlouvy a s ní souvisejících činností zpracovává různé kategorie informací, na jejímž základě může kupujícího přímo či nepřímo identifikovat. Jedná se např. o identifikační údaje, kontaktní údaje, platební údaje, údaje obsažené v komunikaci apod. Tyto osobní údaje kupující nemá povinnost poskytnout. Poskytnutí osobních údajů kupujícího je tak zcela dobrovolné, nicméně je současně nutným požadavkem zejména pro uzavření Smlouvy a pro plnění dle Smlouvy, tudíž bez jejich poskytnutí není možné Smlouvu uzavříti či je strany prodávajícího řádně plnit.

  3. V souladu se zásadou zákonnosti prodávající zpracovává požadované a získané osobní údaje v rámci uvedených kategorií vždy pouze k vymezeným účelům zpracování, na základě tzv. právních základů zpracování podle čl. 6 odst. 1 nařízení GDPR a v odpovídajícím rozsahu pro stanovený účel zpracování. Účelem zpracování údaje je plnění smlouvy. Prodávající osobní údaje zpracovává pouze po dobu, která je nezbytná vzhledem k účelu jejich zpracování. Kupující má právo dle článku 15 až 21 a článku 7 odst. 3 nařízení GDPR právo na přístup k osobním údajům, právo na opravu, právo na výmaz, právo odvolat souhlas, právo vznést námitku, právo na omezení zpracování, právo na přenositelnost údajů, právo podat žádost o zjednání nápravy a právo vznést stížnost. Právo může kupující uplatnit u prodávajícího písmeně prostřednictvím e-mailové schránky na cukrstudiobonte@seznam.cz nebo na adrese Kučerov 21, 682 01 Vyškov.

  4. Kupující a Prodávající se zavazují mezi sebou komunikovat ve formě, kterou pro daný případ stanovuje smlouva, tyto podmínky a příslušné právní předpisy. Pro případy výslovně neupravené smluvní strany sjednávají, že upřednostňovanou formou vzájemné komunikace je elektronická komunikace prostřednictvím e-mailové schránky. Sjednává se, že zpráva odeslaná prostřednictvím e-mailové schránky je doručena druhé straně okamžikem jejího odeslání ze schránky odesílající strany.

  5. Žádným ustanovením obchodních podmínek není omezena možnost smluvních stran uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

  6. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

  7. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 občanského zákoníku.

  8. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto podmínek. Vztah založený smlouvou se řídí českým právem, a to i tehdy, je-li klient zahraniční osobou. Vzájemné spory smluvních stran ze smlouvy řeší výhradně české soudy, a to i tehdy, je-li klient zahraniční osobou.

  9. Jakékoliv změny smlouvy jsou možné pouze formou písemných dodatků, odsouhlasených a podepsaných všemi smluvními stranami, jinak jsou takové změny neplatné.

  10. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Manerov 11, 683 41, Bohdalice-Pavlovice, adresa e-mailové schránky: cukrstudiobonte@seznam.cz, telefon: +420 734 836 674

  11. Tyto obchodní podmínky jsou přístupné v místě sídla prodávajícího. Tyto obchodní podmínky, včetně jejich příloh a součástí, jsou platné a účinné od 1. 5. 2025.